Tarcu

27 iulie 2012 Comments (0) Trasee

Tura Retezat – Taul Judele – Bucura

Retezat

Luna iulie a început pentru noi la munte, în Retezat.

Astfel că, după şedinţa de vineri de la club, după multe propuneri, dicuţii şi dezbateri, s-a hotărat ca pe 1 iulie dis-de- dimineaţă să ne urcăm în maşini, şi să ne aventurăm în Parcul Naţional Retezat.

Şi uite-aşa, duminică dimineaţa, ne-am întalnit toţi cei anunţaţi, ne-am grupat în 3 maşini şi cu toată pofta de drumeţie am început să ne îndreptăm spre munţi. I-am găsit aşa cum ne aşteptam, frumoşi şi semeţi, întinşi pană în depărtări. 🙂

Prima orpire am avut-o la Barajul de la Gura Apei unde ne-am aşteptat unii pe alţii, prilej numai bun pentru a mânca un sandwich, şi a afla informaţii despre zona respectivă, şi despre starea barajulu. pentru ca mai apoi să părăsim împreună asfaltul iar după ce am cumpărat biletele „dotate” cu hartă şi informaţii despre Parcul Naţional Retezat, am lăsat maşinile la loc sigur, sub paza unor măgăruşi,şi am început cu pas vioi urcarea.

Frumuseţi şi peisaje răpitoare ne înconjurau mereu.Flori colorate şi frumoase ne aşteptau la tot pasul 🙂

Destul de curând au început să se contureze două grupuleţe în trupa noastră : al celor cu rezistenţă şi cu pasul rapid,în frunte cu domnul Berariu, care a stârnit cu siguranţă admiraţia noastră, a celor mai tineri. Al doilea grup s-a format din cei mai puţin obişnuiţi cu ritmul celorlalţi, (dar în aceiaşi măsură de vioi  ) respectiv cei care au vrut să imortalizeze momente şi privelişti – cazul lui Călin, care ne-a servit şi drept ghid, informându-ne toate numele vârfurilor de munţi ce ne înconjurau, uneori şi a celor pe care nu le vedeam, denumiri de flori, plante, lacuri.

O pauză de masă mult mertitată şi aşteptată, am facut-o la Crucea Traznitului unde am fost aşteptaţi de grupul sprinten, şi ne-am reîmprospătat forţele.

Din saua Slaveiului s-au format alte două grupuri, de data aceasta şi cu trasee diferite. O parte (printre care mă număr şi eu) am coborât pe la lacurile Florica, Ana şi Lia, pe când cei mai determinaţi au continuat să meargă pe creste, să cucerească vârful Judele, domul Berariu fiind hotărât să ajungă şi la lacul Judele.

După mărşăluitul prin jnepeniş, întâlnirea cu 2-3 capre de munte, şi traversarea aventuroasă a stâncilor din Retezat, mare ne-a fost bucuria să ajungem la Lacul Bucura. Bucurie scurtă de altfel, materializată doar prin nişte poze, din cauza unor nori neprietenoşi şi picături de apă, care ne-au făcut să ne scoatem pelerinele de ploaie şi să ne continuăm cât mai repede drumeţia.

În Poiana Pelegii am făcut un nou popas, pentru a lua apă proaspătă şi rece de munte, moment în care, „ai noştri ca brazii” ( Călin şi Nandy) ne-au şi ajuns din urmă.

S-au dovedit a fi nu doar foarte rapizi, ci şi norocoşi întrucât s-au întâlnit pe stânci cu câteva animale micuţe şi grăsuţe,despre care umblă vorba că împachetează ciocolata în staniol şi scot sunete neplăcute urechiei omului. Despre ultimul „zvon” ne-au putut asigura cei care le-au întâlnit, însă cel referitor la ciocolată şi staniol rămâne undeva sub semnul întrebării. Cert este că un asemenea eveniment este foarte rar, cu atât mai mult fiind un grup aşa numeros de marmote , iar Călin a reuşit să se apropie neaşteptat de mult de ele, obţinând nişte imagini superbe.

Ultima porţiune din drumeţie a fost una plată de aproximativ 10 km,de-alungul unui drum de maşină,ceaţa de după ploaie,împreună cu razele soarelui au creeat o atmosferă superbă, parcă magică, contribuind la frumuseţea naturii care ne înconjura şi am ajuns fiecare în ritmul lui la maşină.

Tovarăşii de drum au fost : (fetele mai întâi) Gabi, Adriana ,Andreea, eu (Anda), Cristina , Francisc, Călin, Nandy, Claudiu, Edy, Ovidiu,, domnul Nelu şi cu siguranţă nu cel din urmă, domnul Berariu.

Am ajuns acasă destul de târziu, după ora 23, cu somnul în gene şi cu amintirea munţilor, a lacurilor şi a unei zile frumoase în Retezat. 🙂