Capalnas, Radna – catarat

16 noiembrie 2008 Comments (0) Trasee

Retezat 7-9 noiembrie 2008

!!!! GALERIE FOTO – http://www.concordialugoj.ro/readarticle.php?article_id=9

Am fost si noi in Retezat din 2008-11-07 pana in 2008-11-09. Masina am lasat-o la Carnic. Drumul este ff bun. Nu prezinta o problema pentru nicio masina mica. Acuma nu se poate urca cu un ferrari dar cu o masina normala da. 5 roni a fost taxa de parcare pe zi.
Pe jos aveti de urcat de la Carnic intre 1,5 ore si 2,5 ore in functie de bagaje si de antrenament pana la Cabanutele Pietrele si cam cu o ora mai mult pana la Gentiana. Noi am stat la Pietrele. Conditiile nu prea bune dar nici rele. Un butoi sa-ti faci un foc, niste paturi cu saltele si o patura. Aveti nevoie neaparat de un sac de dormit.
La Pietrele se ajunge relativ simplu. Se merge pur si simplu pe drum sau mai exista o mini scurtatura unde noi am ratat poteca si am pierdut vreo 10-15 minute :).

Pana sus la pietrele trebuie o masina de teren adevarata, noi cu Santa fe-ul nu stiu daca am fi reusit. Sunt niste bolovani pe cateva portinuni unde nu cred ca am fi trecut doar taraind si lovind masina. Am vazut insa un jeep grand cherokee modelul mai vechi sus. Bravo lui.

La pietrele se poate cumpara cam orice, suc, bere, vin fiert, omleta, ciorba, cartofi prajiti, un gratar, ciocolata. Pe mancarea gatita nu trebuie sa va bazati ca o gasiti tot timpul pentru ca nu tot timpul e cineva la bucatarie.

Noi prima zi am urcat pana la Gentiana unde am baut un ceai imens care a costat doar 1 ron.

A doua zi pe la 9:30 ne-am urnit din loc si am ajuns tocmai pe varful Retezat prin Valea Stanisaoara. La cabane am ajuns in jur de ora 18:00. Se poate face traseul mult mai repede. Am avut opriri lungi si dese.