Retrospectiva 2011

8 iulie 2012 Comments (0) Trasee

Cu caiacele pe Timiș

caiace pe Timiș

Sambătă și duminică (24 iunie) am fost plecați in Țarcu , la Cuntu o bună parte din membrii clubului cu ocazia Maratonului Țarii Gugulanilor ediția 2 la care eram coorganizatori. Maria Schlupp a prins și ea câteva zile libere și a fugit acasă , in România și totodată cu noi in Țarcu .

Ideea de a merge cu caiacele pe Timiș a fost a ei dupa ce a auzit de la noi că baieții de la Delfinos , cei care au caiacele și hidrobicicletele de pe raul din oraș , ne pot oferi contra cost ambarcațiunile să facem o tură dupamasă de la km 9 (puțin mai sus de Lugojel) pănă în centru.

Ar fi trebuit să mergem 4 oameni (Calin , Maria , Razvan și Andreea) cu 3 barci , adică să inchiriem 2 caiace de acolo și unul de 2 persoane pe care il avem noi, asta pentru că Andreea nu vroia sa mearga singură.
Am fost luni dimineața pe malul Timișului la baieți să programam 2 caiace pentru ora 18. Dupamasă la 17:30 eram acolo să pregatim și să le încărcăm în remorcă , între timp Andreea ne-a anunțat ca nu mai poate veni din cauza unor probleme , așa că…am ramas 3 oameni , în caiacul de la club intrau doua persoane , și ne mai trebuia un caiac , dar ca sa nu luam doar unu …….am luat 3 caiace de fibra de o persoană de la Delfinos și vâslele noastre. Le-am încărcat în remorcă și am plecat spre km 9.
Pe drum, Dani, proprietarul ambarcațiunilor ne intreaba daca vrem de acolo , sau de mai sus………….. noi am ales de la podul Găvojdiei , adică de pe drumul care duce spre Nadrag , pe la km 15.

Am ajuns acolo , am descărcat caiacele și pe la ora șapte fara un sfert eram pe apă , am tras o baie și i-am dat vaslă în jos pentu că stiam ca mai avem ceva și timpul nu era foarte lung. Timișul e foarte meandrat , cu un peisaj superb: tot felul de copaci imenși picați în apă , golfulețe, maluri abrupte, stufărișuri, plaje de nisip sau de pietriș, locuri unde arată ca un lac, dar și locuri unde e destul de învolburată apa.

În unele locuri ai impresia ca esti in delta undeva , tot felul de pasari se plimba deasupra ta , cormorani , berze , egrete, rate , randunici ce isi au cuiburile in malurile abrupte ale apei si chiar vulpi care le vaneaza.

Daca vrei sa aveti parte de wildlife , locuri minunate , linistitoare dar si de putina adrenalina , apelati la baietii de la Delfinos care va vor ajuta cu caiacele si transportul lor pana acolo.

Pentru noi , a doua parte a turei a inceput cu o pauza , cu o pauza mare de vreo 30 de minute. Ne-am oprit pentru ca a inceput sa ploua , dar nu ploaia era baiul pentru ca oricum eram uzi iar Timisul era ceai, la propriu ….daca puneam ceva menta in el era si aromat. Fulgerele si tunetele care veneau din ce in ce mai aproape de noi si rafalele de vand care ne opreau sa inaintam in conditii normale.
Am decis sa ne oprim , ne-am facut un adapost din barci si am asteptat acolo pana a trecut unda de ploaie. Doua caiace le-am pus pe lateral , unu mai sus , unu mai jos si al treilea peste ele , pe post de acoperis.

Dupa ce s-a terminat ploaia am plecat cat mai rapid la vale, am tras cat de tare am putut sa nu ne prinda intunericul pentru ca nu aveam lumini deloc. De ce ne-a fost mai frica nu am scapat , tot pe intuneric am ajuns.

Prin dreptul satului Maguri e o portiune de cam 500 m cu apa destul de mica , dar cu nisip peste tot , o zona foarte frumoasa (cand e si apa limpede). Dupa Maguri …………catre Lugojel a inceput sa se mai racoreasca umpic afara, asa ca dupa ploaie , iar aburii sa iasa din apa formand in unele zone senzatia de ceata totala dar in majoritatea zonelor creeand o atmosfera mistica, greu de gasit.

Daca mergeti sa aveti grija dupa Lugojel in zona unde traverseaza magistrala de gaz Timisul , acolo sunt ceva bolovani , sau mai degraba o masa compacta de roca modelata cu ceva „santuri” destul de inguste si adanci.

Pe la ora 11 am ajuns si noi la pontonul de pe malul stang din oras unde ne astepta Cristi.

Cei de la Delfinos ne asteapta si altadata si va asteapta si pe voi daca vreti sa aveti parte de o experienta frumoasa de mai sus , sau chiar si aici prin oras cu caiacele sau hidrobicicletele.

Daca nu ii gasiti la ponton , sunati cu incredere la 0762 67 29 67

Timpul de mers(Gavojdia- Lugoj) ,la un mers normal , relaxant este de aproximativ 5 ore iar distanta e de 21,5 km (masurata pe google earth).
Noi am tras putin de vasle si am facut in total 4 ore din care jumatate de ora am stat de ploaie.