Dolomiti

PROGRAM DOLOMIȚI 2015

Toamna în Fundătura Ponorului

11 octombrie 2016 Comments (0) Trasee

Ture de inceput de toamna

Anuntandu-se ultima zi cu temperaturi de vara din 2016 pe data de 2 octombrie, iubitorii de munte, membri ai Clubului de Turism Concordia Lugoj pleaca inspre munti.

4 echipe, 4 trasee diferite.

Prima echipa hotaraste ca e momentul sa atace muntele Borascu intr-o incursiune fulger adica plecat dimineata si intors seara.

„Ca de obicei duminica dimineata in jur de 7:30 ne intalnim in fata salii de sport din Lugoj inarmati cu voie buna si hotarati sa mai eliberam din surmenajul acumulat in timpul saptamani de lucru ce tocmai se incheiase. Dupa ce trecem de bariera care strajuieste intrarea pe valea Lapusnicului Mare, la ora 10:30 ajungem la baza traseului. Urcam surprinzator de repede si in jur de ora 12:00 santem in ultima poiana spre golul alpin, urmam poteca clasica care ne scoate in saua din dreapta din care ni se deschide o priveliste incantatoare ce are ca principal punct de reper Varful Gugu. Cei cu privirea mai agera pot zari si refugiul Gugu aflat sub Muntele Branu.

De aici urcam pe creasta indreptandune spre platoul Borascu. De cand nu mai este curatata poteca, sa umplut de jnepeni si este destul de dificil sabrazbati prin desis. In cele din urma gasim o potecuta pe marginea caldari glaciare si dupa ce mergem in genunchi cam  10 metri pe subb jnepeni iesim la marginea golului alpin. Aici ne intampina o pajiste plina cum merisoare din care ne infruptam pana nu mai putem.

Pe drum zarim o turma de capre negre undeva pe culmea paralela care da in valea Lapusnicului Mare. Ajunsi in zona superioara a platoului Borascu inspectam imensele caldari glaciare din zona si facem o binemeritata pauza. Intoarcera o facem prin caldare Borascu si in jur de ora 17:30 santem din nou in masina obositi fizic dar relaxati psihic si apti pentru o noua saptamana de lucru :)” ne spune JiMi

„Tura noastra a inceput cu plecarea din Lugoj sambata dimineata spre Hateg, de acolo spre Poiana Pelegii. Drumul este in stare destul de acceptabila, Pe la amiaz am inceput urcarea spre lacul Bucura, am schimbata putin si am luat-o pe traseul marcat cu bulina rosie.. adica spre lacul Lia..

14550674_1110968235676961_464121867_o

Fiindca nu am mai fost de vreo 3 ani pe acolo, am fost bucuroasa sa revin. Vreme frumoasa, dupa amiaz soare, temperatura de stat in tricou. Lacul Bucura mirif ca intotdeauna, cateva corturi colorate pe margine, dadeau un farmec aparte locului.” spune Marcela

In cautarea lacului Groapele si a taurilor Vasielului

– exploratori: domnul Berariu, Mihai, Diana
Duminica dimineata la ora 9 eram deja pe traseu, echipati, cu o harta veche a muntilor Retezat dupa noi, si cu telefonul cu GPS (aplicatia Muntii Nostri s-a dovedit folositoare), cu intentia sa ne gasim drumul prin padure spre lacul Groapele, iar apoi taurile Vasielului, pe trasee nemarcate.
Imediat ce am iesit de pe drumul forestier de dupa cascada Lolaia si am intrat in padure am inceput sa gasim urme ca suntem pe teritoriul animalelor salbatice.
_dsc8011_export
Aproape de culme am inotat prin ienuperi si jnepeni, norocul nostru a fost ca am dat peste o carare de animale, care ne-a usurat foarte mult drumul, dar ne-a si facut sa cantam cu voce tare „cantece de vitejie”, in speranta ca se sperie ursul de notele noastre false…
_dsc8024_export
Ajunsi in sa am luat micul dejun admirand vf. Retezat si incercand sa ne orientam dupa un drum prin jnepeni spre valea unde statea ascuns lacul Groapele. In cele din urma am luat-o pe o cararuie, care s-a dovedit a fi de creasta (multumim pe aceasta cale lui Bibi, care si-a croit drum printre jnepeni cu drujba, si a insemnat cu punct rosu traseul pe stanci).
_dsc8051_export
Am vazut lacul Groapele doar de sus, ascuns in padurea de brazi (jnepenii pana la el ne-ar fi incetinit prea mult).
_dsc8052_export
Ajunsi pe Varful Groapele, am tinut curba de nivel sperand ca de pe Culmea Varfului Mare vom reusi sa coboram la taurile Vasielului. Taurile tot de sus le-am vazut… coborarea era foarte abrupta, si ora destul de tarzie.
_dsc8086_export
Am hotarat sa revenim pe traseul de creasta si sa ajungem pe Varful Mare.
Pana la el mai aveam de urcat si coborat 2 varfuri…
_dsc8133_export_dsc8118_export
_dsc8145_export
Si da, Varful Mare chiar e mare 🙂 Si doar pare greu accesibil din partea asta.

Ultima echipa a stat 2 zile in zona montana, e vorba despre Oti, Calin, Petre si Elena
Sambata de dimineata la prima ora (6), inca pe intuneric, Calin si Petre pleaca din cort in cautarea unei poieni mari ( vazute doar pe googlemaps) cu speranta de a auzi sau chiar vedea un cerb la un ultim boncanit pe sezonul acesta. N-au avut noroc decat de o vulpe matinala care i-a latrat de zor, probabil ii certa, erau pe teritoriul ei. Nu au reusit sa fotografieze nici un animalut dar au prins lumina diminetii pe padurea de mesteacan.

Dupa ora 10 zburatorii si-au facut aparitia pe zona de decolare de la Clopotiva, locul in care am inoptat si noi. Echipamentul de zbor il aveam in masina si nu ne-am putut oprii sa nu zburam si noi. Otilia a facut cateva zboruri, iar Calin a testat pentru prima data dealul scoala de la Clopotiva cu un zbor scurt, apoi am plecat inspre lacul Gura Apei, loc de unde urma sa plecam duminica dimineata inspre lacul Netis.

Traseul urmat duminica a fost unul pe poteci nemarcate de la barajul Gura Apei prin poiana Tomeasa si apoi prin caldarile de sub varful Custura ( Netis) pana la Saua Iepei cu retragere pe drumul de contur al lacului.